sobota, 18 czerwca 2016

Szybki i prosty krem z buraka z puree ziemniaczanym

krem z buraka
Szybki i prosty krem z buraka z puree ziemniaczanym


Propozycję na ten krem znalazłam na blogu ” kierunek zdrowie” który prowadzi Sylwia. Chciałam koniecznie go wypróbować i nie żałuję wcale, jest pyszny i warto go zrobić jeśli lubicie kremowe zupy
krem z buraka
Przepis na krem z buraka :
4 średnie buraki
3 średnie marchewki
ocet jabłkowy
sól, pieprz, zioła suszone
kostka warzywna (opcjonalnie)
Warzywa obieramy ze skóry, kroimy w kawałki, wrzucamy do garnka i zalewamy wodą tyle aby były dobrze zakryte.Ja dodaję też 1 kostkę warzywną. Gotujemy aż do miękkości warzyw na średnim ogniu pod przykryciem.
Po ugotowaniu najlepiej odlać wodę do innego naczynia ( ale nie wylewać!) warzywa zblendować (np.ręcznym blenderem) i dodawać po trochu odlanej wcześniej wody z garnka, tyle aby konsystencja nam odpowiadała, ja nie lubię bardzo gęstego kremu, ale jeśli lubisz to dodaj wtedy mniej wody. ( dlatego najlepiej odlać wodę po ugotowaniu warzyw by zrobić taką konsystencję kremu jaką lubimy najlepiej) Doprawić solą, pieprzem, ulubionymi ziołami ( może być bez ziół) Doprawić octem jabłkowym lub sokiem z cytryny. Ja dodaję 2 łyżki octu, dodaj tyle ile sam uznasz za stosowne.
Do miski włóż puree z ziemniaka ( na jedną stronę miski) do drugiej części miski wlej krem z buraka.
Puree z ziemniaka:
Ugotuj tyle ziemniaków ile uznasz za stosowne. ( nie zapomnij posolić)
Ja ugotowałam ok. 6 średnich ziemniaków
Ziemniaki zmiksuj mikserem z dodatkiem mleka lub jogurtu naturalnego ( wlewaj po trochu i sprawdzaj czy konsystencja puree ci odpowiada. Dodaj łyżkę lub dwie masła ( jeśli nie jesteś na diecie to z pewnością ta opcja ci będzie smakować , ponieważ ziemniaki z dodatkiem masła smakują bardzo dobrze)
Smacznego!
krem z buraka
 ze stronki:
http://panikucharka.pl/zupy-i-kremy/szybki-i-prosty-krem-z-buraka-z-puree-ziemniaczanym/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

WROTYCZ na kleszcze i inne robaki. Właściwości i zastosowanie wrotyczu ...